REBAJAS

Idag har jag shöppat. Sandaler, tröja och klänning. Det är så sjukt mycket rea här att jag dör. Tror fan jag älskar rea mer än tonfisk!? Blir helt pirrig i hela kroppen när jag ser en rebajas-skylt. Sandalerna var verkligen på tiden att jag köpte, har gått runt med tygskor och strumpor i en månad= en flod av svett + ful bränna. En SJUK grej är att jag har handlat på HM två gånger sen jag kom till Madrid och båda gångerna har kassörsken kunnat svenska!!
Blev ingen ansiktskräm denna gången heller.Får bli nästa lön. Eller nästnästa.. hehe. Efter min galna shoppingrunda blev jag slut i benen och bestämde mig för att åka till Casa de Campo och LÄSA i min bok. Igår läste jag fem sidor, det går framåt. Besvikelsen som uppstod när jag insåg att det inte var en gräspark utan en caramba ÖKENpark. Eller så kanske det bara är jag som hittar dåligt? Nej, retiro är nog den bästa parken i Madrid. Minus ekorrarna då.

Ni undrar säkert om jag ska fiezta i helgen och svaret är nej. Vuxen och mogen som man är tänker jag på min hälsa. Var sjuk större delen av förra veckan så är nog bäst att vila. Plus att jag måste till tandläkaren i veckan och fixa den jävla tandjäveln och det lär ju inte vara gratis direkt. Skulle kolla på försäkringshemsidan om min försäkring täcker tandvården men fattade ju nAdA. Mamma sa att det är sånt som kommer med åren. Det och gråa hår. 

Adios. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0