Hej mitt vinterland

Godmorgon grannlandet.

Har precis gjort min dagliga morgonsyssla dvs plocka undan i köket. Får vredesutbrott varenda gång jag går in i det där äckliga rummet. Spelar ingen roll hur mycket jag städar, det blir ändå stökigt efter två minuter. GAAAAHH homo sapiens alltzå. Idag tänkte jag gå och panta och sen ska jag lägga pengarna i min egen börs. Because I'm worth it.

Det är så himla himla himla fint här nu. Vill bara slå ut armarna och sjunga "heeej mitt vinterland nu är jag häär" när jag går ut. Bergen borta i horisonten är helt snötäckta och jag kan stå och stirra på dem i flera minuter och bli helt förtrollad. Maaaaagiskt. Vill verkligen att ni ska se hur fint det är men på något konstigt sätt kan inte min 2megapixel-iphonekamera fånga det på bild!?!???????! Yeah yeah yeah slänger opp dem ändå. Men kom ihåg: SÅ MYCKET FINARE IRL

Dock ej lika kul när det är hej mitt vinterland inomhus. Det väller in kyla från alla väggar och fönster och i hallen på övervåningen har vi ett öppet takfönster som inte går att stänga. Sover med långkläder, dubbla täcken och fläkten på högsta värme. Burr burrr.

View från sovrummet

Vid havet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0